Bij vrijwel alles wat verkocht wordt, denkt een team van specialisten na hoe een bepaald product zo goed mogelijk verkocht kan worden. Van schoenen tot auto’s, van margarine tot wijnen. Er wordt nagedacht over mooie verpakkingen, prachtige brochures of een reclamespot op TV. De laatste jaren zijn meubel- badkamer- en keukenzaken mooi gestyled om de consumenten tot aankoop te verleiden en door alle woonprogramma’s op TV zijn we meer bezig met het interieur.
Bij de verkoop van de woning werkt het eigenlijk precies zo. Mijn doel is om foto’s zo mooi mogelijk te maken. Wat is de doelgroep en hoe kan ik de woning van de beste kant op de foto zetten. Het begint met schoon en netjes. Kijk maar eens naar rijtjeswoningen. De één heeft een nettere en mooiere tuin dan de ander. De gevel van het ene huis is schoner dan het ander. Waar zou jij, als je mocht kiezen willen wonen? Bij de verkoop doet een likje verf, een paar mooie potten voor het raam en een verzorgde tuin wonderen. Bij de verkoop zou jouw huis eigenlijk het mooiste huis van de straat moeten zijn.
Ik kijk of de indeling logisch is. Ik probeer in elke ruimte een toefje sfeer toe te voegen om het aantrekkelijk te maken. Het mooiste beddengoed, de open schappen in de keuken voorzien van mooi servies of kookboeken, de loungeset gezellig aangekleed en een nieuw gastendoekje in het toilet. Maar dus ook geen kapotte of verschoten spullen en rommel op de foto. Storende elementen weghalen. Ruimte en licht creëren. Details maken het verschil.
Nog steeds verkopen verzorgde, nette woningen sneller, waardoor een betere prijs voor de woning kan worden gerealiseerd.
Wil jij ook advies en prachtige foto’s voor de verkoop van jouw woning? Bel 06-54796096